Dopłaty do odszkodowań
Dopłaty do odszkodowań
Dopłata do odszkodowania to najlepszy sposób na uzyskanie należnych pieniędzy, gdy odszkodowanie OC/AC zostało niepoprawnie rozliczone.

Nasze usługi są bezpłatne

Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, nasze usługi są także niezobowiązujące.

Szybki proces

Pieniądze na konto otrzymujesz już po kilku dniach od zgłoszenia się do nas.

Proste zasady współpracy

Aby proces był jak najmniej angażujący, załatwimy maksimum formalności za Ciebie.

Zero ryzyka

Nie ma możliwości, że stracisz już wypłacone odszkodowanie lub wypracowane zniżki.

WYŚLIJ DOKUMENTY

    Wyślij dokumentację szkody do analizy i dowiedz się, jaką dopłatę możesz uzyskać.

    ZAMÓW ROZMOWĘ

      Masz pytania? Zamów rozmowę, a chętnie na wszystkie odpowiemy!

      Przykłady naszych dopłat

      Bmw E87
      Seria 1 2007

      Odszkodowanie - 7 634 zł

      Dopłata - 4 000 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • okładzina zderzaka przedniego
      • reflektor z kierunkowskazem
      • przedni błotnik
      • nadkole zewnętrzne
      • drzwi przednie
      • drzwi tylnie
      • uchwyt lusterka zewnętrzny

      Jaguar F-type R
      AWD 2015

      Odszkodowanie - 144 692 zł

      Dopłata - 17 500 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • pokrywa dachu składanego / bagażnik
      • zderzak tylny
      • osłona fartucha
      • kamera cofania oraz nagłośnienie
      • spoiler (wraz z silnikiem spoilera)
      • lampa tylna lewa i prawa
      • podłużnica
      • tłumik końcowy
      • przekładnia i belka osi tylnej

      Mitsubishi
      Outlander 2016

      Odszkodowanie - 26 611 zł

      Dopłata - 10 000 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • drzwi przednie lewe
      • osłona belki lewej
      • nakładka zderzaka tylnego
      • lampa tylna
      • nadkole
      • poduszki powietrzne i czujniki
      • pas bezpieczeństwa
      • wachacz poprzeczny
      • wykładzina dachu

      Ford Mondeo
      Ambiente 2009

      Odszkodowanie - 810 zł

      Dopłata - 1 200 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • okładzina zderzaka tylnego

      Bmw 535i
      1996

      Odszkodowanie - 1 365 zł

      Dopłata - 200 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • listwa ozdobna zderzaka przedniego
      • reflektor ochronna boczna
      • reflektor z kierunkowskazem
      • przysłona reflektora
      • reflektor przeciwmgłowy

      Audi A6
      S-line 2009

      Odszkodowanie - 4 134 zł

      Dopłata - 5 150 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • zderzak przedni
      • wpornik amortyzacyjny zderzaka
      • krata wlotu powietrza
      • reflektor przedni
      • błotnik

      Skoda Fabia
      Hatchback

      Odszkodowanie - 723 zł

      Dopłata - 700 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • okładzina zderzaka tylnego
      • listwa ochronna boczna
      • pokrywa reflektora
      • krata wlotu powietrza boczna

      Volkswagen
      Golf V GT

      Odszkodowanie - 2 822 zł

      Dopłata - 3 000 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • tablica rejestracyjna
      • zderzak przedni
      • krata wlotu powietrza
      • wspornik zderzaka
      • pokrywa komory silnika
      • wspornik zamka

      Honda Civic
      Sedan

      Odszkodowanie - 3 841 zł

      Dopłata - 3 200 zł

      Zakres uszkodzeń:

      • okładzina zderzaka tylnego
      • wzmocnienie zderzaka
      • lampa tylna zewnętrzna
      • pokrywa zewnętrzna

      Opinie o nas

      Zobacz opinie o nas i dowiedz się, dlaczego warto nam zaufać.

      Jak wygląda proces otrzymania

      01.

      Prześlij dokumenty do weryfikacji

      Prześlij nam dokumentację szkody do analizy. Zweryfikujemy poprawność kwoty wypłaconego odszkodowania.
      02.

      Dzwonimy do Ciebie z propozycją dopłaty

      W ciągu 3 dni roboczych od wysłania nam dokumentów, kontaktujemy się z Tobą w sprawie dopłaty.
      03.

      Podpisujemy umowę​

      Podpisujemy umowę cesji, czyli przeniesienia praw do zaniżonej części odszkodowania na naszą firmę.
      04.

      Otrzymujesz dopłatę do odszkodowania​

      Otrzymujesz od nas umówioną wcześniej kwotę. Pieniądze przelewamy na konto lub wypłacamy gotówkę.

      Pytania i odpowiedzi

      Dokumentację szkody możesz uzyskać na dwa sposoby:

      • samodzielnie,
      • zrobimy to za Ciebie.

      a) Samodzielne uzyskanie dokumentów

      W sposób samodzielny możesz uzyskać dokumenty szkodowe:

      • telefonicznie,
      • mailowo.

      Wystarczy, że w wybranej przez Ciebie formie skontaktujesz się z ubezpieczycielem likwidującym Twoją szkodę, i poprosisz o wydanie dokumentacji szkodowej.

      b) Uzyskanie dokumentów z naszą pomocą

      Możemy wyręczyć Cię w procesie uzyskania dokumentacji szkodowej. Wystarczy, że dasz nam upoważnienie do wglądu w akta Twojej szkody, a sami uzyskamy potrzebne dokumenty od towarzystwa.

      Oferujemy następujące możliwości nadania upoważnienia:

      1. Elektroniczne

      0%
      Twoje zaangażowanie
      0%
      Nasze zaangażowanie

      Poprzez naszą elektroniczną platformę do upoważnień (podpis elektroniczny).

      2. Głosowe

      0%
      0%

      Nagrywamy upoważnienie głosowe podczas rozmowy telefonicznej.

      3. Tradycyjne

      0%
      0%

      Podpisane upoważnienie wysyła się zdjęciem, skanem lub pocztą.

      Dopłata do odszkodowania OC / AC polega na przeniesieniu prawa do zaniżonej części odszkodowania na naszą firmę za wcześniej ustaloną kwotę, jest to tzw. cesja praw do szkody. Gdy jako firma stajemy się właścicielami szkody, próbujemy odzyskać pieniądze od ubezpieczyciela z nawiązką jako naszym zarobkiem, ale to czy wygramy czy przegramy Ciebie już nie dotyka – otrzymujesz pewne pieniądze zanim my uzyskamy cokolwiek dla siebie.

      W okresie nie późniejszym niż 3 lata od momentu wydania decyzji o przyznaniu odszkodowania (bezpiecznie jest dodać do tego czasu 4 – 8 tygodni).

      Każdy kto otrzymał odszkodowanie z tytułu szkody OC lub AC w ciągu ostatnich 3 lat. Jednak koniecznym warunkiem jest również to, że nie została zawarta ugoda z ubezpieczycielem.

      Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się dlaczego ugoda z ubezpieczycielem nigdy nie jest korzystna dla poszkodowanego.

      Aby otrzymać dopłatę do odszkodowania z OC najpierw trzeba otrzymać samo odszkodowanie od towarzystwa ubezpieczeniowego. Następnie decyzja o przyznaniu odszkodowania nie może być wydana później niż 3 lata wstecz od momentu zgłoszenia się po dopłatę. Kolejnym warunkiem jest brak zawartej ugody z ubezpieczycielem, która praktycznie zawsze blokuje możliwość dochodzenia dalszych roszczeń. Jeżeli nie jesteś pewny, czy taką ugodę zawarłeś, to po prostu zgłoś się do nas, a dowiemy się tego w Twoim imieniu. Ostatni i dość oczywisty warunek to szkoda rozliczana  gotówkowo – nie możemy dopłacić do odszkodowania, którego nie było. Przy szkodach rozliczanych bezgotówkowo nie występuje odszkodowanie i dlatego nie ma możliwości dochodzenia dalszych roszczeń w ten sposób.

      Opinie o dopłatach do odszkodowań OC nie zawsze są jednomyślnie pozytywne. To, co najczęściej zarzuca się takim firmom jak nasza to bogacenie się na szkodzie Klienta, ponieważ dostaje on od nas pieniądze ale jednak my później możemy otrzymać w sądzie ich więcej. Trzeba jednak zauważyć, że tak naprawdę firma inwestuje te pieniądze i ponosi ryzyko kupując szkodę od Kienta ponieważ nigdy nie ma pewności, czy i ile pieniędzy uzyska się na drodze sądowej. Ponadto należy zauważyć, że sprawy sądowe ciągną się średnio 2-3 lata, a Klientom zależy na możliwie szybkim odzyskaniu pieniędzy. Na szczęście postrzeganie naszego biznesu z roku na rok jest lepsze i ludzie zaczynają rozumieć, na jakich mechanizmach opiera się ten biznes i dlaczego tak naprawdę złościć powinni się na towarzystwa zaniżające odszkodowania, a nie na firmę, która pomaga uzyskać im należne pieniądze.

      Odszkodowanie, które otrzymujemy od ubezpieczyciela powinno bez problemu pokryć wszystkie koszty związane ze szkodą. Co jednak, jeśli tak nie jest i do naprawy pojazdu musimy dopłacać z własnej kieszeni? Wtedy możemy albo pogodzić się z tym, że zostaliśmy oszukani, albo zawalczyć o swoje.

      Oferujemy dwie drogi uzyskania dodatkowego odszkodowania:

      • Dopłata do odszkodowania.
      • Dochodzenie wyższego odszkodowania w sądzie.

      Dopłata do odszkodowania to nic innego jak pieniądze, które od nas otrzymasz za przeniesienie prawa do swojej szkody na naszą firmę. Jest to forma dodatkowych pieniędzy dla Ciebie, gdzie nie ponosisz żadnego ryzyka ani nakładów finansowych. Kupując prawo do Twojej szkody za wcześniej uzgodnioną kwotę, zdobywamy możliwość pójścia z tą sprawą do sądu i uzyskania większych pieniędzy od towarzystwa w wyniku procesu.

      Zalety dopłaty do odszkodowania:

      • nie ponosisz żadnych nakładów finansowych,
      • nie ryzykujesz przegranej w sądzie,
      • pieniądze na konto otrzymujesz nawet po kilku dniach.

      Faktem jest, że kwota dopłaty jest często niższa niż kwota, którą będziemy mogli uzyskać w sądzie. Należy jednak pamiętać  że, zakładając sprawę przeciwko towarzystwu, to my ponosimy całe ryzyko procesu, wykładamy na niego pieniądze i jesteśmy zmuszeni czekać na wynik sprawy minimum 24 miesiące. Z tych względów forma dopłaty do odszkodowania wydaje się bardziej dogodna dla większości osób i, de facto jest chętniej wybieraną formą przez większość naszych Klientów.

      Drugą formą dodatkowego odszkodowania oferowaną przez naszą firmę jest poprowadzenie sprawy w sądzie, w Twoim imieniu, przeciwko towarzystwu ubezpieczeniowemu. Wybierając tę drogę, możesz uzyskać wyższą dopłatę do odszkodowania, ale jest to obarczone  długim czasem oczekiwania. Ponadto prowadzimy sprawy w sądzie, które dotyczą odmowy wypłaty odszkodowania za uszkodzony pojazd. W takich przypadkach najpierw staramy się doprowadzić do wypłaty odszkodowania, a następnie zajmujemy się jego wysokością.

      Decydując się na dochodzenie swoich żądań w sądzie, należy liczyć się z wydatkami, które trzeba ponieść w związku z procesem, czyli kosztami sądowymi oraz kosztem sporządzenia analizy eksperckiej sprawy. Oczywistą zaletą tej drogi jest możliwość uzyskania większych pieniędzy niż w przypadku dopłaty do odszkodowania, lecz przy wyborze trzeba też wziąć pod uwagę minusy tego rozwiązania.

      Z tych względów poprowadzenie sprawy w sądzie proponujemy osobom, które przede wszystkim są pewne, że mogą czekać taki czas na pieniądze, jak i są w stanie ponieść wydatki związane ze sporządzeniem analizy eksperckiej oraz kosztami sądowymi.

      Aby uzyskać dopłatę do odszkodowania za szkodę z AutoCasco muszą zostać spełnione takie same warunki jak przy szkodach z OC. Różnica polega na tym, że przy szkodach AC należy uwzględnić również  ogólne warunki ubezpieczenia (OWU), które są ustalane indywidualnie dla każdej polisy. Zapisy zawarte w OWU dotyczą często kwestii bezpośrednio mających wpływ na to, czy zakład ubezpieczeń jest odpowiedzialny (oraz w jakim stopniu) za rekompensatę szkód, które powstały w ten czy inny sposób. Z tego względu ustalenie wysokości dopłaty do odszkodowania AC jest bardziej skomplikowane niż przy OC. Nie mniej jednak zajmujemy się również takimi sprawami i do ich prawidłowego przeliczenia potrzebujemy wgląd w polisę AC poszkodowanego.

      Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

      Czynników, które są brane pod uwagę przy rozliczaniu szkody jest bardzo wiele. Najważniejszymi z nich, są: części, roboczogodziny, wycena pojazdu przed szkodą, wycena wraku oraz kwalifikacja szkody. Ponadto wiele pomnniejszych kwestii, ale skupimy się tylko na najważniejszych czynnikach, które skutkują tym, że poszkodowani otrzymują zaniżone odszkodowanie z OC sprawcy.

      Nieprawidłowa jakość części
      Części, które muszą zostać wymienione na skutek kolizji, powinny być zastąpione przez części takiej samej klasy, czyli części oryginalne z logo producenta lub zamiennikami, których jakość odpowiada częściom oryginalnym. Wykluczamy natomiast zamienniki gorszej, czyli najniższej jakości. Ponadto ubezpieczyciel nie powinien potrącać amortyzacji części, chyba że wykaże, iż dzięki zamontowaniu nowych części auto zyska na wartości lub podlegające wymianie części wcześniej posiadały nienaprawione lub naprawione uszkodzenia, ewentualnie wyraźne ślady eksploatacji. Przy kwalifikacji części oraz doborze jej jakości zawsze należy mieć na uwadze jej stan, nie można zapominać, że rolą każdego odszkodowania jest pełne przywrócenie uszkodzonego pojazdu do stanu sprzed szkody lub wypłata kwoty, która to zapewni, a więc należy być świadomym, że nie powinniśmy oczekiwać pełnej wartości nowej części, jeśli uszkodzona w naszym pojeździe była mocno wyeksploatowana lub posiadała wcześniejsze uszkodzenia.

      Zaniżona ilość oraz stawka roboczogodzin
      W kosztorysach towarzystw ubezpieczeniowych, koszty robocizny są zazwyczaj uśredniane, a często nawet zaniżane względem średniej krajowej. Jednak stawki roboczogodzin różnią się zależnie od rejonu kraju, trudności naprawy oraz indywidualnych stawek mechaników. Ponadto stawka za godzinę to jedno, a kwestia ilości roboczogodzin to drugie. I tutaj również wyliczenia z towarzystw często mają się nijak do rzeczywistości.

      Zaniżona wartość pojazdu
      Tak jak w przypadku kosztorysu, tutaj też jest mnóstwo elementów mających wpływ na wycenę naszego pojazdu przez towarzystwo. Takimi elementami są min. wartość bazowa pojazdu, stan utrzymania pojazdu, wyposażenie specjalistyczne, korekty dotyczące ogumienia, napraw, ilości właścicieli, sytuacji rynkowej. Oczywiście na każdy z tych czynników można spojrzeć w inny sposób, a likwidator szkody na pewno nie spojrzy na nie łaskawym okiem. Manewrując wycenami pojazdu przed szkodą i po szkodzie można znacznie zaniżyć odszkodowanie.

      Nieprawidłowa kwalifikacja szkody
      Szkodę komunikacyjną można zaliczyć do częściowej, jeśli auto można naprawić lub do całkowitych, gdzie stwierdza się nieopłacalność jego naprawy. Ubezpieczycielowi zawsze na rękę będzie zakwalifikowanie szkody jako całkowitej ze względu na to, że w takim wypadku wypłaca tylko różnicę pomiędzy wartością pojazdu przed szkodą i po szkodzie, zamiast pieniędzy na naprawę pojazdu. Manipulacja tymi wycenami sprawia, że kwota odszkodowania przy szkodzie całkowitej praktycznie zawsze jest niższa, niż gdyby szkodę rozliczyć jako częściową.

      Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszamy do przeczytania naszego artykułu: Wszystko, co musisz wiedzieć o dopłacie do odszkodowania.

      Zachęcamy również do sprawdzenia innych naszych artykułów, które wyjaśniają kwestie związane z dopłatami do odszkodowań

      Pliki do pobrania

      Nazwa pliku
      Typ pliku
      Rozmiar pliku
      Jak wykonać zdjęcia pojazdu po szkodzie?
      Instrukcja PDF
      573 KB
      Jak udokumentować miejsce zdarzenia?
      Instrukcja PDF
      532 KB
      Wykaz dokumentów koniecznych do weryfikacji sprawy
      Dokument PDF
      996 KB
      Prośba do ubezpieczyciela o wydanie dokumentów – szkoda AC
      Dokument PDF
      68 KB
      Prośba do ubezpieczyciela o wydanie dokumentów – szkoda OC
      Dokument PDF
      68 KB
      Prośba do ubezpieczyciela o wydanie dokumentacji fotograficznej
      Dokument PDF
      70 KB
      Prośba do leasingodawcy lub banku o przeniesienie praw – szkoda AC
      Dokument PDF
      69 KB
      Prośba do leasingodawcy lub banku o przeniesienie praw – szkoda OC
      Dokument PDF
      82 MB
      Nazwa pliku
      Jak wykonać zdjęcia pojazdu po szkodzie?
      Jak udokumentować miejsce zdarzenia?
      Wykaz dokumentów koniecznych do weryfikacji sprawy
      Prośba do ubezpieczyciela o wydanie dokumentów – szkoda AC
      Prośba do ubezpieczyciela o wydanie dokumentów – szkoda OC
      Prośba do ubezpieczyciela o wydanie dokumentacji fotograficznej
      Prośba do leasingodawcy lub banku o przeniesienie praw – szkoda AC
      Prośba do leasingodawcy lub banku o przeniesienie praw – szkoda OC

      Dodatkowa wiedza

      Zapoznaj się z naszymi wpisami blogowymi