Dopłata do odszkodowania

Otrzymałeś odszkodowanie? Sprawdź jaką dopłatę możesz uzyskać od nas!

Dopłata do odszkodowania

Czy wiesz, że 8 na 10 odszkodowań w Polsce jest zaniżonych, a w 2018 roku do Rzecznika Finansowego wpłynęło 14 043 skarg dotyczących odszkodowań?
Te fakty powininny skłonić każdego, kto miał szkodę do sprawdzenia, czy aby na pewno jego odszkodowanie nie było zaniżone, tym bardziej że u nas można zrobić to bezpłatnie i niezobowiązująco.

Dlaczego warto zgłosić się po dopłatę?

Dopłata do odszkodowania – FAQ

Na czym polega dopłata do odszkodowania?

Dopłata do odszkodowania OC / AC polega na przeniesieniu prawa do zaniżonej części odszkodowania na naszą firmę za wcześniej ustaloną kwotę,

jest to tzw. cesja praw do szkody. Gdy jako firma stajemy się właścicielami szkody, próbujemy odzyskać pieniądze od ubezpieczyciela z nawiązką jako naszym zarobkiem, ale to czy wygramy czy przegramy Ciebie już nie dotyka – otrzymujesz pewne pieniądze zanim my uzyskamy cokolwiek dla siebie.

W jakim okresie możesz starać się o dopłatę?
W okresie nie późniejszym niż 3 lata od momentu wydania decyzji o przyznaniu odszkodowania (bezpiecznie jest dodać do tego czasu 4 – 8 tygodni).
Kto może starać się o dopłatę?
Każdy kto otrzymał odszkodowanie z tytułu szkody OC lub AC w ciągu ostatnich 3 lat. Jednak koniecznym warunkiem jest również to, że nie została zawarta ugoda z ubezpieczycielem.
Dopłata a sprawa w sądzie
Jeśli otrzymałeś zaniżone odszkodowanie, to dopłata do odszkodowania jest najlepszą formą uzyskania należnych pieniędzy od ubezpieczyciela. Decydując się na założenie sprawy sądowej, musisz liczyć się z kosztami sądowymi, stresem oraz tym, że wygrane – o ile faktycznie wygrasz – pieniądze trafią do Ciebie najwcześniej za 2-3 lata. W przypadku dopłaty żadne z powyższych ryzyk nie ma miesjca, i dlatego nasi Klienci najczęściej decydują się na taką formę uzyskania należnych pieniędzy.
Jak towarzystwa zaniżają odszkodowania?
Czynników, które są brane pod uwagę przy rozliczaniu szkody jest bardzo wiele. Najważniejszymi z nich, są: części, roboczogodziny, wycena pojazdu przed szkodą, wycena wraku oraz kwalifikacja szkody. Ponadto wiele pomnniejszych kwestii, ale skupimy się tutaj tylko na tych najważniejszych.
Nieprawidłowa jakość części
Części, które muszą zostać wymienione na skutek kolizji, powinny być zastąpione przez części takiej samej klasy, czyli części oryginalne z logo producenta lub zamiennikami, których jakość odpowiada częściom oryginalnym. Wykluczamy natomiast zamienniki gorszej, czyli najniższej jakości. Ponadto ubezpieczyciel nie powinien potrącać amortyzacji części, chyba że wykaże, iż dzięki zamontowaniu nowych części auto zyska na wartości lub podlegające wymianie części wcześniej posiadały nienaprawione lub naprawione uszkodzenia, ewentualnie wyraźne ślady eksploatacji. Przy kwalifikacji części oraz doborze jej jakości zawsze należy mieć na uwadze jej stan, nie można zapominać, że rolą każdego odszkodowania jest pełne przywrócenie uszkodzonego pojazdu do stanu sprzed szkody lub wypłata kwoty, która to zapewni, a więc należy być świadomym, że nie powinniśmy oczekiwać pełnej wartości nowej części, jeśli uszkodzona w naszym pojeździe była mocno wyeksploatowana lub posiadała wcześniejsze uszkodzenia.
Zaniżona ilość oraz stawka roboczogodzin
W kosztorysach towarzystw ubezpieczeniowych, koszty robocizny są zazwyczaj uśredniane, a często nawet zaniżane względem średniej krajowej. Jednak stawki roboczogodzin różnią się zależnie od rejonu kraju, trudności naprawy oraz indywidualnych stawek mechaników. Ponadto stawka za godzinę to jedno, a kwestia ilości roboczogodzin to drugie. I tutaj również wyliczenia z towarzystw często mają się nijak do rzeczywistości.
Zaniżona wartość pojazdu
Tak jak w przypadku kosztorysu, tutaj też jest mnóstwo elementów mających wpływ na wycenę naszego pojazdu przez towarzystwo. Takimi elementami są m.in. wartość bazowa pojazdu, stan utrzymania pojazdu, wyposażenie specjalistyczne, korekty dotyczące ogumienia, napraw, ilości właścicieli, sytuacji rynkowej. Oczywiście na każdy z tych czynników można spojrzeć w inny sposób, a likwidator szkody na pewno nie spojrzy na nie łaskawym okiem. Manewrując wycenami pojazdu przed szkodą i po szkodzie można znacznie zaniżyć odszkodowanie.
Nieprawidłowa kwalifikacja szkody
Szkodę komunikacyjną można zaliczyć do częściowej, jeśli auto można naprawić lub do całkowitych, gdzie stwierdza się nieopłacalność jego naprawy. Ubezpieczycielowi zawsze na rękę będzie zakwalifikowanie szkody jako całkowitej ze względu na to, że w takim wypadku wypłaca tylko różnicę pomiędzy wartością pojazdu przed szkodą i po szkodzie, zamiast pieniędzy na naprawę pojazdu. Manipulacja tymi wycenami sprawia, że kwota odszkodowania przy szkodzie całkowitej praktycznie zawsze jest niższa, niż gdyby szkodę rozliczyć jako częściową.
Zamów kontakt






Jak uzyskać dopłatę do odszkodowania?

prześlijkosztorys
przeliczamysprawę
dzwonimydociebie