Chcesz żebyśmy zadzwonili do Ciebie?

Podaj swój numer telefonu.

+48

Twój numer telefonu nie będzie wykorzystywany w celach marketingowych lub przekazywany dalej.
Oddzwonimy w najszybszym możliwym terminie.

Bezpośrednia Likwidacja Szkód

1.Na czym polega?

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Komisji Nadzoru Finansowego od 1 kwietnia 2015 roku wdrożony został w Polsce system BLS (Bezpośrednia Likwidacja Szkód). Z usługi BLS można było korzystać już w zeszłym roku w co najmniej pięciu towarzystwach ubezpieczeniowych, w związku z tym zdecydowanie nie jest to nowość.

Na czym polega bezpośrednia likwidacja szkód? Jest to usługa dzięki której uszkodzonym pojazdem zajmuje się Towarzystwo Ubezpieczeniowe, u którego wykupił polisę OC poszkodowany, a nie firma, w której ubezpieczony jest sprawca kolizji. Ubezpieczyciele za likwidację szkody rozliczają się między sobą za pomocą ryczałtów ustalonych przez Polską Izbę Ubezpieczeń.

2.Jak z usługi korzystać?

Podstawowym warunkiem skorzystania z usługi BLS jest jej świadczenie przez Ubezpieczyciela sprawcy i poszkodowanego jednocześnie. Gdy bezpośrednia likwidacja szkód funkcjonuje jedynie w naszym TU (Towarzystwo Ubezpieczeniowe) trzeba będzie zastosować stare reguły (czyli standardowo zgłosić szkodę w Towarzystwie Ubezpieczeniowym sprawcy zdarzenia). System BLS cieszy się jednak co raz większym zainteresowaniem wśród klientów, więc zostanie zapewne wdrożony przez resztę firm ubezpieczeniowych. Do bezpośredniej likwidacji szkód nie kwalifikują się wypadki poza granicami Polski, takie w których brały udział więcej niż dwa pojazdy, szkody osobowe oraz te wycenione powyżej 30 tysięcy złotych. Korzystając z bezpośredniej likwidacji szkód, oprócz naprawy pojazdu mamy zapewnione pokrycie kosztów: holowania, parkowania pojazdu na parkingu strzeżonym, wykonania dodatkowych badań technicznych, a także wynajęcia pojazdu zastępczego. Zanim jednak poniesiemy jakiekolwiek wydatki, należy konsultować je z TU. Często zdarza się, że stawki za wynajmowane auta lub holowanie itp., są za wysokie względem standardów obowiązujących u Ubezpieczyciela, dlatego zmuszeni jesteśmy do pokrycia kosztów z własnej kieszeni, a następnie egzekwowania ich zwrotu od Ubezpieczyciela ? niestety najczęściej na drodze sądowej.

3.Kto na tym zyskuje?

Bezpośrednia likwidacja szkód ma na celu zmianę podejścia klientów do zakupu polis OC. Ze strony TU jest to usługa, która ma przyciągnąć potencjalnego klienta oraz ułatwić mu proces likwidacji jego szkody. Jest to również czynnik, który wpłynie na trwającą od wielu lat wojnę cenową pomiędzy ubezpieczycielami. Jej skutkami są coroczne ujemne bilanse ze sprzedaży OC. To zaś przyczynia się do niskiej jakości likwidacji szkód komunikacyjnych z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej i wzrost skarg kierowanych do towarzystw.

4.Jak usługa ma się do dopłat do odszkodowań?

BEKER POLSKA reagując na zmiany pojawiające się w Towarzystwach Ubezpieczeniowych, jako jedna z nielicznych firm poszerzyła swoją ofertę dopłaty do odszkodowań likwidowanych w zakresie usługi BLS. Różnicami w procesie uzyskania dopłaty do odszkodowania z BLS jest dostarczenie nieco innych dokumentów na etapie zawarcia umów z klientem np.: decyzję oraz umowę BLS.

Wyślij dokumenty szkodowe

WYŚLIJ DOKUMENTY SZKODOWE

ZAŁĄCZ KOSZTORYS LUB KALKULACJĘ
OC-częściowa OC-całkowita AC-częściowa AC-całkowita

netto brutto


ZAŁĄCZ DODATKOWE DOKUMENTY

Bezpośrednia Likwidacja Szkód

1.Na czym polega?

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Komisji Nadzoru Finansowego od 1 kwietnia 2015 roku wdrożony został w Polsce system BLS (Bezpośrednia Likwidacja Szkód). Z usługi BLS można było korzystać już w zeszłym roku w co najmniej pięciu towarzystwach ubezpieczeniowych, w związku z tym zdecydowanie nie jest to nowość.

Na czym polega bezpośrednia likwidacja szkód? Jest to usługa dzięki której uszkodzonym pojazdem zajmuje się Towarzystwo Ubezpieczeniowe, u którego wykupił polisę OC poszkodowany, a nie firma, w której ubezpieczony jest sprawca kolizji. Ubezpieczyciele za likwidację szkody rozliczają się między sobą za pomocą ryczałtów ustalonych przez Polską Izbę Ubezpieczeń.

2.Jak z usługi korzystać?

Podstawowym warunkiem skorzystania z usługi BLS jest jej świadczenie przez Ubezpieczyciela sprawcy i poszkodowanego jednocześnie. Gdy bezpośrednia likwidacja szkód funkcjonuje jedynie w naszym TU (Towarzystwo Ubezpieczeniowe) trzeba będzie zastosować stare reguły (czyli standardowo zgłosić szkodę w Towarzystwie Ubezpieczeniowym sprawcy zdarzenia). System BLS cieszy się jednak co raz większym zainteresowaniem wśród klientów, więc zostanie zapewne wdrożony przez resztę firm ubezpieczeniowych. Do bezpośredniej likwidacji szkód nie kwalifikują się wypadki poza granicami Polski, takie w których brały udział więcej niż dwa pojazdy, szkody osobowe oraz te wycenione powyżej 30 tysięcy złotych. Korzystając z bezpośredniej likwidacji szkód, oprócz naprawy pojazdu mamy zapewnione pokrycie kosztów: holowania, parkowania pojazdu na parkingu strzeżonym, wykonania dodatkowych badań technicznych, a także wynajęcia pojazdu zastępczego. Zanim jednak poniesiemy jakiekolwiek wydatki, należy konsultować je z TU. Często zdarza się, że stawki za wynajmowane auta lub holowanie itp., są za wysokie względem standardów obowiązujących u Ubezpieczyciela, dlatego zmuszeni jesteśmy do pokrycia kosztów z własnej kieszeni, a następnie egzekwowania ich zwrotu od Ubezpieczyciela ? niestety najczęściej na drodze sądowej.

3.Kto na tym zyskuje?

Bezpośrednia likwidacja szkód ma na celu zmianę podejścia klientów do zakupu polis OC. Ze strony TU jest to usługa, która ma przyciągnąć potencjalnego klienta oraz ułatwić mu proces likwidacji jego szkody. Jest to również czynnik, który wpłynie na trwającą od wielu lat wojnę cenową pomiędzy ubezpieczycielami. Jej skutkami są coroczne ujemne bilanse ze sprzedaży OC. To zaś przyczynia się do niskiej jakości likwidacji szkód komunikacyjnych z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej i wzrost skarg kierowanych do towarzystw.

4.Jak usługa ma się do dopłat do odszkodowań?

BEKER POLSKA reagując na zmiany pojawiające się w Towarzystwach Ubezpieczeniowych, jako jedna z nielicznych firm poszerzyła swoją ofertę dopłaty do odszkodowań likwidowanych w zakresie usługi BLS. Różnicami w procesie uzyskania dopłaty do odszkodowania z BLS jest dostarczenie nieco innych dokumentów na etapie zawarcia umów z klientem np.: decyzję oraz umowę BLS.